سبد خرید 0

مقایسه بلبرینگ شیار عمیق با بلبرینگ تماس زاویه ای

10 / 10
از 15 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 7 خرداد 1398 در ساعت 10 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بلبرینگ های شیار عمیق و تماس زاویه ای از لحاظ مزایا و معایب، کاربری و نحوه بکارگیری با یکدیگر تفاوت داشته و مورد مقایسه قرار می گیرند. از مزایای بلبرینگ های شیار عمیق نسبت به بلبرینگ تماس زاویه ای می توان به توان تعلیق بار محوری در هر دو جهت و زاویه تماس کمتر از 8 درجه اشاره نمود. این در حالی است که بلبرینگ های تماس زاویه ای نسبت به بلبرینگ های شیار عمیق قابلیت عملکرد بهتری در سرعت های دورانی بسیار بالا داشته و هزینه حفظ و نگهداری آنها نیز پایینتر است.

از لحاظ نحوه و شرایط کاربری بلبرینگ های شیار عمیق در جایی که سرعت دوران بالایی نیاز نیست و فضای طراحی برای استفاده از بلبرینگ تماس زاویه ای محدود باشد استفاده میشوند حال آنکه بلبرینگ های تماس زاویه ای قابلیت اتصال و استفاده در سرعت های دورانی بالا و در جایی که هدایت اجزای دورانی نیاز باشد مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این بلبرینگ های تماس زاویه ای دارای دقت بالاتری بوده و در ماشینهایی که اتصال و تعلیق می بایست با دقت بالاتری صورت پذیرد انتخاب مناسب تری هستند.

دقت کاری بالاتر و قابلیت تعلیق در سرعت بالاتر در بلبرینگ های تماس زاویه ای سبب استفاده از آنها در اسپیندل های تراش چوب، دستگاه های سانتریفیوژ، پمپ های وکیوم، اجزای ماشین آلات و کنداکتورهای صنعتی ، ماشین تراش دور بالا و دستگاه های پریتنت شده است. حال آنکه بلبرینگ شیار عمیق دارای کاربری های دور پایین عمومی تری مانند موتور های الکتریکی، تجهیزات پزشکی، نقاله های صنعتی و دستگاه های ایجاد خلا دارد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()